شهدای روستای خلیل آباد- شهرستان خمبن
آثار-عکس- وصیت نامه- دست نوشته- زندگی نامه 
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شهدای خلیل آباد- خمبن و آدرس shohadakhalilabad.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





شرایط کشور بحرانی بود، دشمن با تمام قوا و توانش به ایران حمله کرده بود. به ایران عزیزی که تازه وقایع انقلاب را پشت سر گذاشته بود. کشوری که هنوز هم کارشکنی‌های منافقین در آن جریان داشت، کشوری که مردمش هنوز هم داغدار خون لاله‌هایی بودند که برای پیروزی انقلاب پرپر شدند. و دشمن ناجوانمردانه به این کشور یورش آورده بود. دشمن بعثی به پشتیبانی تمام مستکبران جهان جنگی تلخ و نابرابر را به ایران عزیز تحمیل کرده بود و حالا وقت رزم بود، وقت جنگ بود، وقت پا در میدان نهادن بود. و مردان خدا صف به صف سینه‌هایشان را سپر کرده بودند تا در مقابل گلوله‌های دشمن بایستند.

شهید والامقام علی ساعدی شیرمردی دلیر که در لباس بسیج چون ستاره‌ای تابان درخشید، چون چراغی فروزان مسیر عشق و وصال معشوق را بر همگان روشن کرد.

شهید علی ساعدی در اولین روز از فروردین‌ماه سال 1347 در عید زیبا و باستانی نوروز هم‌زمان با بهار زیبا مهمان‌خانه پدر و مادری مهربان شد. پسر دوم خانواده بود و نور دیده پدر و مادری که با تمام توانشان برای به ثمر رساندن فرزندان خود تلاش می‌کردند.

خانواده‌ای مومن و متدین که احکام الهی در زندگی‌شان جاری بود و فرزندانشان را با نان حلال بزرگ می‌کردند روزهای خوش کودکی را سپری کرد و سپس برای رفتن به دبستان آماده شد.

 در سن هفت‌سالگی وارد دبستان شد و تا سوم ابتدایی درس خواند اما امکانات کم تحصیلی و مناسب نبودن شرایط برای ادامه تحصیل مجال بیشتری نداد و در همان سال سوم راهنمایی درس خواندن را رها کرد. بزرگ‌مرد کوچکی که از همان کودکی وارد کار و تلاش شد و سعی می‌کرد تا دوشادوش پدر برای امرار معاش خانواده بکوشد و سهمی در تأمین مسائل مالی خانواده داشته باشد. او با دست‌های کوچکش بارهای بزرگ را بلند می‌کرد تا مردانه، بار مسئولیت زندگی را به دوش بکشد. نوجوانی مهربان و خوش‌رو و نمونه کامل یک انسان که در اخلاق و رفتار و مسئولیت‌پذیری نظیر نداشت و همیشه دوستان و آشنایان و اعضای خانواده از او راضی بودند. تا اینکه در سن جوانی لباس بسیج به تن کرد و برای نبرد با دشمن بعثی آماده نبرد شد و به سمت جبهه‌های حق شتافت؛ مدتی را به میهن اسلامی خدمت کرد. او بسیجی گردان روح‌الله از لشکر 17 علی بن ابی‌طالب(علیهماالسلام) بود تا اینکه در عملیات کربلای 5 در منطقه باغ رضوان شلمچه با اصابت ترکش به سرش به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکرش در گلزار شهدای خلیل‌آباد به خاک سپرده شد.


برچسب‌ها:
[ شنبه 30 بهمن 1400برچسب:, ] [ 12:47 ] [ ابوالفضل براتیان ]
.: Weblog Themes By salehon :.

درباره وبلاگ

جهت شادی روح شهدا و امام شهدا ((صلوات))
موضوعات وب
برچسب‌ها وب
تو (1)
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 31
بازدید هفته : 49
بازدید ماه : 18
بازدید کل : 6929
تعداد مطالب : 131
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


ساعت فلش مذهبی جنگ دفاع مقدس ذکر روزهای هفته

نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by itwebsite.ir